Недобросъвестни автосервизи и натоварят финансово клиентите си по четири-пет схеми. Взимане на пари за фиктивно обслужване, ремонт с части втора употреба вместо нови, ненужна смяна на здрави детайли, ако колата е гаранционна, нанасяне на неволни щети по колата са само част от случаите, с които се сблъскват клиентите, научи govoriotkrito.bg
Екип на Телеграф систематизира оплакванията и се свърза, както с потърпевши от фиктивни ремонти, така и с механик от официален сервиз, който сподели вътрешен опит.
Дискове
Случай със служебна кола, обслужвана гаранционно. Тръгваме i на първия светофар при спиране воланът щеше да скоча на пасажерската седалка. Връщаме се и чуваме: „Ми ние сложихме новите дискове както е по книжка, нещо друго има“. Добре че настояхме да се свалят гумите и нещата лъснаха – дисковете втора употреба и единият преден- крив. Последваха скандали и накрая сложиха новите дискове. Явно някой се е настроил да си тръгне след работа с комплект нови дискове, разказа потребител, закарал колата за обслужване в бургаски официален сервиз. Друг потребител, който кара същата марка автомобил, твърди, че 2-годишната му кола вече имала една гаранционна смяна на амортисьори. На 72000 км отново били за смяна. Собственикът на колата смята че първия път изобщо не са били подменени. Председателят на българското обединение на шофьорите Христо Радков разказва пред Телеграф за два случая, в които е хванал официално сервизи в крачка.
Миналото лято сменихме филтъра на климатика на японски SUV, обслужван само в представителството му. Намира се на много неудобно място. За да се свали трябва да се маха педалите на спирачката и газта. Оказа се, че този който извадихме, оригиналният от завода е на 140000 км. Той трябва да се сменя с всяка смяна на маслото или на 10000 км.
На хартия
Начислява ли се му го във фактурата на човека, но никога не са го сменили, посочи Радков. Вторият казус бил с крушка, която отново в официално представителство, но на друга марка, му казали че е за смяна. Собственика стои на екрана и гледа от камерите какво му правят по колата. Вижда как му сваля крушката от два светещи фара и пита приемчика защо е сменят. Той го води при майстора, който бърка и вади старата, поглеждай срещу светлината и казва, че до два-три дни ще изгори. Този човек бих го питал само за числата от тотото, защото нали се сещате че една крушка в сервиз струва 40 50 лв, коментира Радков. Според него се получава парадокс- често реалната работа се върши в нелегални работилници.
Сигналите
През миналата година шофьори се оплаквали до КЗП за нанесени в сервиза повреди при стандартна смяна на ангренаж, отказ на гаранционен ремонт- два месеца след ремонт на скоростна кутия с една година гаранция се появяват ефект,, съмнение за поставени части втора употреба изискване на по-голяма сума от предварително уговорената., глобите от комисията са за липса на ценоразпис на регистър за предявяване на рекламации и за непредставяне на документи на контролния орган за целите на проверката.. За останалите нарушения потребителите са били пренасочени към съда, клиентите пък често нямат нерви и желание да водят дълги дела в които трудно може да се докаже правотата им.