Мата Хари удари отново! Този път по гордостта на Борисов – метрото

1

- Advertisement -

Случаят с аварията в метрото между станции „Театрална“ и „Хаджи Димитър“ се развива като микс от: абсурд от Кафка, криминална загадка за виновника като по Агата Кристи и инфантилност като от ”Летящия цирк” на Монти Пайтън. Помните ли: ”Това овце ли са?” ”Да, овце са.” ”Тогава защо са накацали по дърветата?”

Шефът на метрото инж. Стоян Братоев, притиснат между партийните и едни други интереси посочи хладнокръвно Перловската река, която, видите ли, е виновна за злополучната ситуация. Да се смеем ли, да плачем ли… Братоев е професор, сериозен човек и трябва да му вярваме.

Той може и да не си дава сметка, но историята заприличва вече на онзи конфуз с чекмеджето в спалнята на Борисов: на всички им е ясно за какво става дума, но продължават да ни пробутват тъпотиите за Мата Хари и аранжирани милиони.   

Имало три версии за аварията, която стана месеци след величественото откриване, равно по историчност на откриването на Триумфалната арка в Рим от император Константин.  

Първата версия: неочаквано покачване на водите отместило бетонния под и някакви плочи. Девет бала вълни в Перловската бара? Проф. Георги Рачев веднага да се заеме с този рекорд в климатологията. 

Второто обяснение надминава дори първото: Влошени химикомеханичните свойства на почвата довели до втечняване на пясъка под метрото. Представяте ли си бе, хора – втечнен пясък. Ако по бетономорието химикомеханичните свойства се объркат и плажовете се втечнят – отиде ни туризмът. Не че сега го има в нормален вид, но втечнен е прекалено авангардно…  Говорих с едни експерти и те викат, че има редица способи и методи за определяне динамичната якост на почвите. Нормалните хора правят това преди да се захванат с каквото и да било строителство. Сигурно съм попаднал на неправелните експерти.

Има и трети вариант за случилото се, но не му оръщайте голямо внимание, защото е малко вероятен. Става дума за човешка грешка. Ако проектантът или изпълнителят са си бъркали в… джоба, вместо да си свършат работата както трябва. Това, разбира се, няма как да е човешка грешка, защото строителите са „Трейс“, а те са безпогрешни. Питайте Борисов или Фандъкова и ще ви кажат.

Как е по света, питат се мнозина.

Тунелът под Ла Манш преминава на дълбочина 50 m под дъното на морето. Дълъг е 50 км. Влаковете летят със 160 км в час в двете посоки между Франция и Великобритания. И много странно – няма никакво втечняване на пясъка! Нито подът на тунела е поддал.

- Advertisement -

Лондонското метро е минало под Темза две години преди Априлското въстание.

И понеже тези дни премиерът е на вълна Навални и Русия, да го светнем, че Московското метро пресича на 18 места река Москва. А тя е река, а не като Перловската. Но няма течове, ти да видиш…

Петербургското метро минава под Нева – цели 125 км, а станция „Адмиралтейская“ е на 84 метра под земята. Досега са се разваляли само ескалатори.

В много трудна природна среда – вода и скали, е построено метрото в китайския град Циндао. Счита се за истинско чудо на инженерните и строителните умения.

В Хелзинки, Финландия, е построена най-дълбоката станция на метро под вода в света. Не тече, няма разместени подове.

Това е положението. Никъде не се откриват данни за втечнен пясък, нито за издънки с бетона. 

Освен това да знаете, че на много места по света строителството на нови линии е по-евтино, отколкото в София. Как става този номер – не знам. Мирише ми на заговор срещу Борисов и Фандъкова. Мата Хари удари отново. Този път да по най-милото на премиера… – метрото. Вие какво си помислихте?…

„Това метро ли е?“ „Да, метро е.“ „Тогава защо плува в Перловската вада?“

Емил Азар, Фрогнюз

1 Коментар
  1. Микис Теодоракис казва

    Няма нужда да ходим до Москва, погледнете стените на нашите язовири, изградени от български инженери, няма такава да е протекла. ГЕРБвите некадърници каквото са пипнали там са си оставили двете леви ръце.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече