Платената журналистика не е журналистика, а платена агитация!

0

- Advertisement -

”Медийните кампании в електронните медии имат все по-малко влияние върху вота, затова е крайно време тези медии – радиото и телевизията, особено обществените, да реформират това отразяване на кампаниите и то главно в една посока – по-голям терен за неплатени форми, където журналистите, а не политиците сами да си договорят участията си”, това коментира пред БНР Георги Лозанов, медиен експерт и бивш председател на СЕМ.

„За целта трябва да се направи промяна в Изборния кодекс, защото платената журналистика, това не е журналистика, това е платена агитация…Истинската политическа журналистика е голямо богатство за обществото, а от друга страна и политиците могат да кажат това, което искат, когато срещу тях стои журналист, който знае какво да пита“, коментира още в „Преди всички“ Лозанов.


По думите му в момента кампанията, така както започва, и по телевизиите, все пак има добри разговори, започва истински диалог:

- Advertisement -


„Но понеже това е под формата на една платена кампания, хората предварително слушат с половин ухо…Хората не могат и да различат кога са неплатените форми.


Медиите трябва да върнат доверието на обществото, че правят една реална политическа журналистика в този един месец.


Това беше стопирано в началото на прехода и журналистиката беше поставена на „трупчета“ и журналистите се превърнаха в конферансиета…Вината не е в тях. Така са поставени“, каза още медийният експерт.


В момента по думите му кампанията се трупа около две теми – пандемията и протестите – около тях се трупа или разтоварва вот.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече