- Advertisement -
Най-голямата хранителна компания в света – Nestlé, признава във вътрешен документ, че повече от 60% от основните ѝ хранителни продукти и напитки не отговарят на „признатата дефиниция за здраве“ и че „някои категории продукти никога няма да станат здравословни, колкото и да ги обновяваме“, съобщава Financial Times.
В презентация, разпространена сред топ мениджърите в началото на тази година, достигнала до Financial Times, се казва, че само 37% от храната и напитките на Nestlé, с изключение на продукти като храни за домашни любимци и специализирано медицинско хранене, имат рейтинг над 3.5 по системата за здравни звезди на Австралия, предаде „Капитал”.
Австралийската система оценява храните до пет звезди и се използва в изследвания на международни групи като Access to Nutrition Foundation. Nestlé, която произвежда KitKat, нудели Maggi и Nescafe, описва прага 3.5 звезди като „призната дефиниция на здравето“.
- Advertisement -
В презентацията се казва още, че извън разбиранията за дравосолвни продукти са около 70% от хранителните продукти на компанията заедно с 96% от напитките и 99% от портфолиото за сладкарски изделия и сладолед на Nestlé. Водата и млечните продукти имат по-добри резултати, като 82% от водите и 60% от млечните продукти достигнаха прага от 3.5 звезди.
„Направихме значителни подобрения в нашите продукти но портфолиото ни все още се представя по-слабо от установените дефиниции за здраве, в обстановка, в която регулаторният натиск и изискванията на потребителите скачат рязко“, казва още презентацията.
Данните не включват бебешкото мляко, храните за домашни любимци, кафето и храните за хора със специфични здравословни проблеми.
Това означава, че резултатът засяга едва около половината от общите годишни приходи на Nestlé (72.7 млрд. паунда). Информацията идва в момент на нарастващи опити за борба със затлъстяването и натиск за по-здравословно хранене навсякъде. Ръководителите в Nestlé обмислят възможностите си относно нови посоки по отношение на храненето и предстои да разкрият плановете си тази година.