Авиоинженерът Георги Гвоздейков е едно от твърдите имена при преговорите в сглобката, което със сигурност ще запази поста си на министър на транспорта и съобщенията. В тази връзка с редакцията ни се свърза опитен авиационен ас, чието име засега няма да обявим, който разказа потресаващи истории за компетенцията на видния функционер на ПП-ДБ.
Източникът ни първо обвини министър Гвоздейков в брутална измама по повод прочутата „Черна кутия“ на първия пристигнал у нас медицински хеликоптер. Както е известно, след скандал дали машината изобщо има такова устройство, Гвоздейков го показа в профила си във фейсбук.
„Това няма как да се случи“, заяви авиационният ас. – „Ако т. нар. черна кутия бъде демонтирана, хеликоптерът автоматично губи гаранцията си. Показването й означава, че или тя е фалшива, или някой е пипал не където трябва и е поставил под риск сделка за стотици милиони“, добавя източникът ни. – „Рискуват се и директно човешки животи.“
Скандалната „черна кутия“
Опитният пилот се връща и към началото на кариерата на Гвоздейков: „Когато беше спуснат „с парашут“ в ГД ГВА добре разучих неговите възможности. Няма в историята на ГД ГВА подобна почти 5-годишна програма за обучение на инспектор. Тя е променена специално за Гвоздейков и той е допуснат до работа като инспектор, без да има право на това, тъй като същият няма минималният за тази длъжност 3 години стаж в експлоатацията на Авиационна техника.“
„Познанията му бяха на ниво “0”, както е описано в документа за „входно ниво”. Същият е завършил задочно ВНВВУ “Г. Бенковски” Долна Митрополия – специалност “Авиационна техника и технологии” и няма нито ден трудов стаж в обслужването на авиационна техника.
Няма как човек с такова задочно образование и без ден опит в експлоатацията на Авиационна техника да управлява Цивилната ни авиация, а камо ли и да създава и сертифицира HEMS (Helicopter emergency medical services, медицинските хеликоптери). Резултатът е видим.“
Всъщност, според нашия информатор министърът няма абсолютно никаква заслуга за старта на HEMS, тъй като договорът е подписан от Асен Меджидиев и предишното правителство е свършило цялата работа.
„Иначе не се притеснявайте какво ще прави Гвоздейков, ако ротацията не успее. Длъжността „Директор Дирекция Летателни стандарти“ е все още свободна (няма обявен конкурс) и самият той твърди, че се пази за него, когато го освободят от министерският пост“, каза още нашият човек.